ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 宮崎公立大学人文学部紀要
  2. 21巻1号

Investigating Teacher and Student Attitudes towards MEXT-approved English Textbooks in Japan:A Preliminary Study

https://miyazaki-mu.repo.nii.ac.jp/records/804
https://miyazaki-mu.repo.nii.ac.jp/records/804
82bc949e-58c5-42e5-b996-b035f77f0505
名前 / ファイル ライセンス アクション
21(1)_010_Fukuda.pdf 21(1)_010_Fukuda (1.2 MB)
license.icon
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-03-07
タイトル
タイトル Investigating Teacher and Student Attitudes towards MEXT-approved English Textbooks in Japan:A Preliminary Study
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 approved textbooks
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 English education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 entrance examination
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 evaluation system
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 MEXT
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 negative backwash effect
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 student perceptions
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher perceptions
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
記事種別(日)
ja
論文
記事種別(英)
en
Article
著者名(日) 福田, 稔

× 福田, 稔

ja 福田, 稔

ja-Kana フクダ, ミノル

en FUKUDA, Minoru

Search repository
久木田, 大祐

× 久木田, 大祐

ja 久木田, 大祐

ja-Kana クキタ, ダイスケ

en KUKITA, Daisuke

Search repository
著者所属(日)
ja
宮崎公立大学人文学部
著者所属(日)
ja
-
著者所属(英)
en
Miyazaki Municipal University Faculty of Humanities
著者所属(英)
en
-
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Enhancing communication abilities has been the goal for English learning in the Course of Study for Foreign Languages as determined by the Ministry of Education, Culture, and Technology (MEXT). However, this official goal does not match the classroom experiences of teachers and students. From the teachers' point of view, students expect to learn the skills needed to perform well on entrance examinations. In addition, MEXT's introduction of the evaluation system in 2005 has negative influence on students' communication abilities in English lessons. Teachers are caught in a vicious cycle of being forced to meet the fllood of requirements imposed by MEXT, students, and the evaluation system. This paper examines the perceptions of the three stakeholders (MEXT, students, and teachers ) toward English education in Japan. Students' attitudes are gathered through questionnaires and teachers' perceptions are collected in interviews. Findings reveal that the entrance examinations, a negative backwash effect, and the evaluation system constitute barriers to English education in Japan. Results are discussed in light of previous studies, including Prodromou (1995) and Kyoiku Souken (2005). In conclusion, the current situation of the teachers is clarified. In addition, suggestions for further studies and improvements are provided.
言語 en
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10457429
書誌情報 ja : 宮崎公立大学人文学部紀要
en : Bulletin of Miyazaki Municipal University Faculty of Humanities

巻 21, 号 1, p. 167-181, 発行日 2014-03-07
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:34:07.623404
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3