WEKO3
インデックスリンク
アイテム
The Walls of Jerichoにおけるアフロアメリカモダニズム
https://miyazaki-mu.repo.nii.ac.jp/records/1037
https://miyazaki-mu.repo.nii.ac.jp/records/10379a5abdd9-ca15-4a2b-9b3e-9d328b9636a0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2003-03-20 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The Walls of Jerichoにおけるアフロアメリカモダニズム | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The Walls of Jericho : a portrait of more than Harlem | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Rudolph Fisher | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Harlem Renaissance | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | African American modernism | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | multicultural aspects of American literature | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | African American literature | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | criticism | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
記事種別(日) | ||||||||||
ja | ||||||||||
論文 | ||||||||||
記事種別(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Article | ||||||||||
著者名(日) |
ニコル, ヒュー
× ニコル, ヒュー
|
|||||||||
著者所属(日) | ||||||||||
ja | ||||||||||
宮崎公立大学人文学部 | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Miyazaki Municipal University Faculty of Humanities | ||||||||||
抄録(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | W. E. B. DuBois famously observed in The Souls of Black Folk that "the problem of the Twentieth century is the problem of the color line. "Almost exactly one hundred years later, the problem of the color line remains a significant one in the interoretation of American literature. The 1990s witnessed a number of revisionist studies of the Harlem Renaissance but it is clear that there is still a great deal of work to be done in charting new approaches to the study of modernism and the contexts in which African American literary texts have been produced, read, and studied. This essay is a study of Rudolph Fisher's The Walls of Jericho (1928) in the context of American modernism. It argues that the erasure of the full dimensions of our early twentieth century African American literary traditions impoverishes all readers, and oreserves grammars of ignorance, which obscure our view of a common culture, which exists before and beyond the constructs of separate white and black spheres. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10457429 | |||||||||
書誌情報 |
ja : 宮崎公立大学人文学部紀要 en : Bulletin of Miyazaki Municipal University Faculty of Humanities 巻 10, 号 1, p. 251-259, 発行日 2003-03-20 |