ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 宮崎公立大学人文学部紀要
  2. 10巻1号

Web掲示板の使用・特殊性・形式・構造・構成に関する共同実行論文及びレポート

https://miyazaki-mu.repo.nii.ac.jp/records/1039
https://miyazaki-mu.repo.nii.ac.jp/records/1039
136c2d69-4275-4eb2-acda-0d7a0d01e9f3
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000198548.pdf KJ00000198548 (1.5 MB)
license.icon
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2003-03-20
タイトル
タイトル Web掲示板の使用・特殊性・形式・構造・構成に関する共同実行論文及びレポート
言語 ja
タイトル
タイトル Implementing Joint Position Papers/Reports on a Web Board : Employing a Definitive Formulaic Structure and Composition
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Local Area Network (LAN)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Web Board (World Wide Web bulletin board service)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 joint position paper
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 formulaic thesis writing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 scaffolding
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 interactivity
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
記事種別(日)
ja
論文
記事種別(英)
en
Article
著者名(日) ブックス, マリリン

× ブックス, マリリン

ja ブックス, マリリン

en BOOKS, Marilyn

Search repository
著者所属(日)
ja
宮崎公立大学人文学部
著者所属(英)
en
Miyazaki Municipal University Faculty of Humanities
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper delineates the process of setting up, employing, and evaluating a LAN Web Board integrated in a writing course for two first-year ESL university classes. LANs allow students to participate "in real-time conferences, in which all participants are logged onto a closed network at the same time" (Markley and Herbert, 1999). It begins with the challenge of contending with an already published traditional syllabus of a course entitled "Writing and Grammar", which was dealt with by superimposing the old onto the new IT plan ; it further integrated academic writing and project work into the plan. What follows is the step by step scaffolding- procedures that were taken by the teacher, by the students, in the classroom, and in the computer lab to enable interactivity, in which the input of participants influences the presentation of material (Ebersole, 1997), in a project-based course. The end products were group web sites on the topic of parasite singles, "unmarried people who live with their parents" (Yamada, 1999). The weekly aims were to improve student writing- as to volume (and time) and quality, plus to assess the impact on classroom culture including such asoects as collaboration, the nature of interaction (student-to-student and/or teacher-tostudent), and independence. The positive results of these aspects and others complete the research. Future expansion plans are to collaborate with groups of students at a Tokyo university and with our sister city and exchange universities.
言語 en
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10457429
書誌情報 ja : 宮崎公立大学人文学部紀要
en : Bulletin of Miyazaki Municipal University Faculty of Humanities

巻 10, 号 1, p. 271-301, 発行日 2003-03-20
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:34:48.922283
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3