ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 宮崎公立大学人文学部紀要
  2. 22巻1号

On the Readability of the English Technical Writing Test: With Special Reference to the Textbooks Used in Technical High Schools and Colleges of Technology in Japan

https://miyazaki-mu.repo.nii.ac.jp/records/1094
https://miyazaki-mu.repo.nii.ac.jp/records/1094
9a3681d0-822c-4ede-86bd-dad9fc1ce478
名前 / ファイル ライセンス アクション
22(1)_015_Fukuda.pdf 22(1)_015_Fukuda (2.0 MB)
license.icon
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-07-13
タイトル
タイトル On the Readability of the English Technical Writing Test: With Special Reference to the Textbooks Used in Technical High Schools and Colleges of Technology in Japan
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the English Technical Writing Test
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the Flesch Reading Ease Formula
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the Flesch-Kincaid Formula
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 readability
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 textbooks
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 technical high schools
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 colleges of technology
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 MEXT
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
記事種別(日)
ja
論文
記事種別(英)
en
Article
著者名(日) 久木田, 大祐

× 久木田, 大祐

ja 久木田, 大祐

ja-Kana クキタ, ダイスケ

en KUKITA, Daisuke

Search repository
福田, 稔

× 福田, 稔

ja 福田, 稔

ja-Kana フクダ, ミノル

en FUKUDA, Minoru

Search repository
著者所属(日)
ja
/
著者所属(日)
ja
宮崎公立大学人文学部
著者所属(英)
en
/
著者所属(英)
en
Miyazaki Municipal University Faculty of Humanities
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study is to evaluate the difficulty of the English Technical Writing Test (KOUGYOU-EIKEN) and compare it with the textbooks used in technical high schools and colleges in terms of readability. Since readability is a factor that helps ESL learners learn English effectively and understand target materials easily, it is important to investigate the targeted difficulty level of the test administrated to applicants and the textbooks they use. Additionally, McGrath(2002:11,2006:171) emphasizes the importance of textbooks in a teaching-learning situation. This study examines the readability of the English Technical Writing Test, and that of textbooks used in technical high schools and readability formulas: the Flesch Reading Ease Formula and Flesch-Kincaid Formula. The results are then discussed in the light of previous studies. In conclusion, the present study clarifies the current situation and presents suggestions for further studies and improvements.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10457429
書誌情報 ja : 宮崎公立大学人文学部紀要
en : Bulletin of Miyazaki Municipal University Faculty of Humanities

巻 22, 号 1, p. 251-260, 発行日 2015-03-13
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:31:03.671701
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3