ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 宮崎公立大学人文学部紀要
  2. 15巻1号

The Power of Process: Helping Japanese University Students Become Autonomous Readers

https://miyazaki-mu.repo.nii.ac.jp/records/943
https://miyazaki-mu.repo.nii.ac.jp/records/943
2eaa5542-f641-4c17-a693-b6fea88a1e9f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004948669.pdf KJ00004948669 (2.7 MB)
license.icon
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-03-07
タイトル
タイトル The Power of Process: Helping Japanese University Students Become Autonomous Readers
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learner autonomy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 reading skills
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 process reading
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 SQ3R
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese university freshmen
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
記事種別(日)
ja
論文
記事種別(英)
en
Article
著者名(日) ビンガム, スコット

× ビンガム, スコット

en Scott, E.BINGHAM

ja ビンガム, スコット


Search repository
著者所属(日)
ja
宮崎公立大学人文学部
著者所属(英)
en
Miyazaki Municipal University Faculty of Humanities
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Although the Japanese are arguably the most literate people on the planet, any teacher of Japanese freshmen university students can tell you that most are not what could be called "readers." Most freshmen come into the university with few or none of the requisite skills needed to handle complex reading material in either their mother tongue or a foreign language. The purpose of this paper, therefore, is to introduce a process of reading that gives students a solid method for coping with reading material that is beyond their level. This process is known as Survey, Question, Read, Recite, Review, or SQ3R. The author will introduce the basic tenets of SQ3R and demonstrate how he has incorporated these into the curriculum of his freshmen reading course. The author will also discuss the results of pre/post-course exams and surveys to show how students have reacted to SQ3R.
言語 en
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10457429
書誌情報 ja : 宮崎公立大学人文学部紀要
en : Bulletin of Miyazaki Municipal University Faculty of Humanities

巻 15, 号 1, p. 303-319, 発行日 2008-03-07
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:36:55.060240
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3