ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 宮崎公立大学人文学部紀要
  2. 25巻1号

Improvement of pre- and post-tests and gender differences on TOEFL scores

https://miyazaki-mu.repo.nii.ac.jp/records/1244
https://miyazaki-mu.repo.nii.ac.jp/records/1244
15bedb1c-e577-4dee-82d6-5432ae6edd57
名前 / ファイル ライセンス アクション
25(1)_015_SLee.pdf 25(1)_015_SLee.pdf (2.1 MB)
license.icon
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-03-25
タイトル
タイトル Improvement of pre- and post-tests and gender differences on TOEFL scores
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 TOEFL
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Pre- and Post test scores
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Gender
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10457429
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P
著者 李, 世恩

× 李, 世恩

ja 李, 世恩

ja-Kana リ, セウン

en LEE, Saeun


Search repository
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
言語 ja
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
言語 en
抄録(日)
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The TOEFL (Test of English as a Foreign Language) scores are important for international students when applying to colleges in the United States. Hence, international students spend much of their time studying and receiving extra academic support in order to obtain higher TOEFL scores. Additionally, TOEFL scores have been explored through gender; however, there is a lack of study to determine whether there is an improvement difference within gender. The purpose of this study is to analyze whether gender plays a role in higher pre and post TOEFL scores prior to and at the end of taking a TOEFL class. The mixed ANOVA was performed to answer the following research questions; 1) Is there a significant difference between students’ pre and post TOEFL tests?, 2) Is there a significant difference of TOEFL scores by genders?, 3) Is there an interaction between male and female students’ pre and post TOEFL test scores? The result indicated that there was a significant difference between pre and post TOEFL test scores; however, there was no significant difference between genders. Moreover, the interaction was not shown between male and female students’ pre- and post TOEFL test scores.
言語 en
書誌情報 ja : 宮崎公立大学人文学部紀要
en : Bulletin of Miyazaki Municipal University Faculty of Humanities

巻 25, 号 1, p. 193-204, 発行日 2018-03-09
表示順
内容記述タイプ Other
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13403613
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:29:43.457919
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3