WEKO3
インデックスリンク
アイテム
What We Learn from the Good Language Learners: Implications for EFL Teaching
https://miyazaki-mu.repo.nii.ac.jp/records/859
https://miyazaki-mu.repo.nii.ac.jp/records/8595af1f09c-5aef-4ab7-b4af-14844b3e1987
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-03-04 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | What We Learn from the Good Language Learners: Implications for EFL Teaching | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | good language learners | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | general characteristics | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | specific characteristics | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | enhancing motivation | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | promoting the use of strategies | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | teachers' roles | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
記事種別(日) | ||||||||||||||
ja | ||||||||||||||
論文 | ||||||||||||||
記事種別(英) | ||||||||||||||
en | ||||||||||||||
Article | ||||||||||||||
著者名(日) |
林, 伸昭
× 林, 伸昭
|
|||||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||||
ja | ||||||||||||||
宮崎公立大学人文学部 | ||||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||||
en | ||||||||||||||
Miyazaki Municipal University Faculty of Humanities | ||||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | Johnson (2001) says that around the mid-1970s, a number of studies tried to find out the characteristics of good language learners. Harmer (1998) points out that inside the classroom, some learners seem to take advantage of what is going on more than others. It looks as if they are more engaged with the process of learning than their colleagues. Teachers are aware of this, too. Teachers will frequently say that successful students possess some or all of the following characteristics. We will try to find out whether there are any generalizations which will help the sudents to form good habits in them and become good language learners. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN10457429 | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 宮崎公立大学人文学部紀要 en : Bulletin of Miyazaki Municipal University Faculty of Humanities 巻 18, 号 1, p. 159-176, 発行日 2011-03-04 |