ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 宮崎公立大学人文学部紀要
  2. 15巻1号

Reinvestigating the Lower-Level Processing in ESL/EFL Reading

https://miyazaki-mu.repo.nii.ac.jp/records/942
https://miyazaki-mu.repo.nii.ac.jp/records/942
1eaa5d35-64b6-4794-b093-f5ba6473e59a
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004948664.pdf KJ00004948664 (227.6 kB)
license.icon
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-03-07
タイトル
タイトル Reinvestigating the Lower-Level Processing in ESL/EFL Reading
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 lower-level ESL/EFL reading skills
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 a word recognition skill
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 lexical knowledge
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 grammatical knowledge
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 threshold hypothesis
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
記事種別(日)
ja
論文
記事種別(英)
en
Article
著者名(日) 林, 伸昭

× 林, 伸昭

ja 林, 伸昭

ja-Kana ハヤシ, ノブアキ

en HAYASHI, Nobuaki


Search repository
著者所属(日)
ja
宮崎公立大学人文学部
著者所属(英)
en
Miyazaki Municipal University Faculty of Humanities
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In recent years, the lower-level skills and knowledge in ESL/EFL reading has been shed light on in the area of ESL/EFL reading research. Birch (2007) proposes that in recent years, whole language has been characterized as incomplete in that it seems to deemphasize certain aspects of reading and that supplementing whole language with a bottom-up focus can strengthen the whole language approach, making it truly holistic. Hudson (2007) suggests that becoming a successful second language reader involves overcoming language problems (i.e., bottom-up processing in second language reading) and reading problems (i.e., top-down processing in second language reading) Koda (2005) suggests that, whether it is in the first language (i.e., L1) or in the second language (i.e., L2), reading involves continual extraction and incremental integration of the text information. It is probable that lower-level processing (i.e., a word recognition skill; lexical knowledge; grammatical knowledge)plays vital roles in ESL/EFL reading. In this paper, we will reinvestigate the lower-level processing in ESL/EFL reading.
言語 en
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10457429
書誌情報 ja : 宮崎公立大学人文学部紀要
en : Bulletin of Miyazaki Municipal University Faculty of Humanities

巻 15, 号 1, p. 287-302, 発行日 2008-03-07
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:36:56.828922
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3