WEKO3
インデックスリンク
アイテム
Students' After School Activities : TIMSS Data Analysis
https://miyazaki-mu.repo.nii.ac.jp/records/977
https://miyazaki-mu.repo.nii.ac.jp/records/9774d7eccd5-d6c4-4adb-93ef-aa11423d2608
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-20 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Students' After School Activities : TIMSS Data Analysis | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | after-school | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | compare | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | analyze | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
記事種別(日) | ||||||||||||
ja | ||||||||||||
論文 | ||||||||||||
記事種別(英) | ||||||||||||
en | ||||||||||||
Article | ||||||||||||
著者名(日) |
王, 智新
× 王, 智新
|
|||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||
ja | ||||||||||||
宮崎公立大学人文学部 | ||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||
en | ||||||||||||
Miyazaki Municipal University Faculty of Humanities | ||||||||||||
抄録(日) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 本研究は、オーストラリア、チリ、台湾、香港、イスラエル、日本、ニュージーランド、ロシア、南アフリカ、エジプト、アメリカ合衆国、イギリス、スペイン、およびカナダの9ヵ国と地域の中学生の放課後の時間の使い方についての比較と分析である。さらに、生徒の性別に居住する都市のレベルとこれらの活動との関係について調査し、各国の学生の学力達成度で放課後の活動の影響についての相互関係の解明を試みる。調査結果は学校外の学習環境の研究と異文化間の教育の比較のための有意義な情報提供となることを期待する。 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | This study compares and analyzes the time secondary school students in Australia, Chile, Taiwan, Hong Kong, Israel, Japan, New Zealand, Russia, South Africa, Egypt, the United States, England, Spain and Canada spend on nine after school activities. It also explores relationships between students' genders, residential urban levels and these activities, and discusses the impacts of the after school activities on students' academic achievement in each nation. The findings provide meaningful information for research of out-school learning environment and comparisons of cross-cultural education. | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN10457429 | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 宮崎公立大学人文学部紀要 en : Bulletin of Miyazaki Municipal University Faculty of Humanities 巻 13, 号 1, p. 15-25, 発行日 2006-03-20 |